dijous, 28 de març del 2013

Joan Vidal Selga, i els poemes musicats

 


Cada llibre té un secret
disfressat de blanc i negre;
tot allò que et diu a tu
un altre no ho pot entendre;
sent el tacte dels teus dits 
i creu que l'acaricies
i que el batec del teu pols
vol dir que, llegint, l'estimes.
 
Tot allò que et donarà,
que no ocupa lloc, ni pesa,
t'abrigarà contra el fred 
d'ignorància i de tristesa.
Amb els llibres per amics
no et faltarà companyia.
Cada pàgina pot ser 
un estel que et fa de guia


També podem sentir el poema fet tot amb monosil·labs: 
"Jo sol vull", que també l'hi ha posat música Joan Vidal.

http://youtu.be/BOZDuqXotsY



Els dos cuquets

Deixo la lletra per què pogueu seguir-la.

Dos cuquets
Un cuc diu a l'altre:
—Amiguet, d'on véns?
fas molt mala cara;
no m'agrades gens!
—Ai, si tu sabessis!
M'he vist obligat
a marxar de casa...
—Doncs, què t'ha passat?
—El menjar coïa cosa de no dir:
era dins la ceba!
Déu meu, quin patir!
—Pobre amic! A casa
viuràs de primera;
vine a menjar amb mi
dintre la cirera.
(De Concert de poesia. Barcelona: Publicacions de l'Abadia de Montserrat: 2004)


La bicicleta
Jo tinc una “bici”
pintada de nou.
Quan vull s'està quieta
i quan vull es mou.

Avui no vol córrer
i no sé per què;
l'he greixada amb oli
d'un setrill sencer!
Amb draps de camussa
tota l'he eixugat,
i ja un cop polida
així ha rondinat:
M'ha dit: - Estic prima;
no em tractes prou bé.
- Si tu ets la més ferma
de tot el carrer!
- Mira quines rodes
té aquella d'allà!
- Parles d'una moto!
No et pots comparar! 

i la música.

3 comentaris:

  1. M'ha agradat molt fer aquesta cançó! No em doneu el mèrit que amb una lletra així és fàcil.

    Joan

    ResponElimina
  2. Cada un té el merit per la seva feina, i tu el tens per la teva. Gràcies per fer la música i per voler compartir-la.

    ResponElimina
  3. Molt bo Joan,
    m'alegro de escoltar-te i saber de les teves composicions.

    David

    ResponElimina